Ben ik weer.. - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Rianne Boone - WaarBenJij.nu Ben ik weer.. - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Rianne Boone - WaarBenJij.nu

Ben ik weer..

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

19 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Oost-Londen

Lieve allemaal,

Time flies hier en de computers zijn schaars, dus het heeft even geduurd.. (en ach, schijt ik heb vakantie :p)
Sinds de vorige keer zijn wij zo'n 2000km oostelijker getrokken, ik schijf dit vanuit Oost London (jaja) een vrij grote stad die weinig te bieden heeft. We overnachten hier dan ook alleen (en ach, we slapen in een hutje met uitzicht op t strand dus we mogen niet klagen..) en gaan morgen verder karren.
Sinds mijn vorige stukje hebben we zoveel mogelijk kust meegepakt, we zijn hier tenslotte om vakantie te vieren :-) We zijn naar t meest Zuidelijke puntje van Afrika, Cape Agulhas, gereden (We dachten eerst eigenlijk dat we dat met Kaap de Goede Hoop al hadden gehad, maar dat bleek t meest ZuidWestelijke puntje.. Oja) En we hebben stukken gereden waarbij het landschap continu wisselde van strand, klif, afgrond, bergen, 'woestijn', groen, het is niet te beschrijven zo veelzijdig en mooi als het landschap hier is. Wat ik wel raar blijf vinden is dat alles wat je ziet zoveel overeenkomsten heeft met onze eigen geschiedenis. Is ook logisch natuurlijk, maar je bent in zo'n ander land en je komt continu Nederlandse geschiedenis, Europese geschiedenis tegen. Dat is wel een dubbele ervaring, enerzijds voelt het vertrouwd, anderzijds voelt het alsof het niet klopt, omdat je dus zo ver weg bent. (hm klinkt dit nog logisch?)_
Buiten dat we dus een aantal dagen met toeren en op het strand liggen hebben volgemaakt, zijn we ook wat actiever geweest! Onze eerste daad was duiken met witte haaien (ja je moet goed beginnen :-))
We gingen bij Mosselbaai met een bootje de oceaan op, en aan dat bootje hing een aluminium kooi van 3 breed en 2 hoog. Daar passen dus precies zes mensen rechtop in..
Eenmaal op de zee mag je je zelf in een wetsuit hijzen, je zelf moed inspreken en de kooi in.. 'Toevallig' mochten alle vrouwen als eerst, waardoor we vervolgens in die kooi hingen (want je houd je vast aan de bovenkant) en onszelf afvroegen waarom we dit in godsnaam ook alweer wilde.. :p
En dan hang je daar nog een minuut of twintig, want die beesten moeten eerst gelokt worden (met brokke rotte vis :-)) maar als ze dan komen.. Dat is wel super vet! Ik heb ze echt van vlakbij kunnen bewonderen, beesten van een meter of drie. En later vanuit de boot zagen we ze ook nog meerdere keren boven t water uit springen, wat een coole (en enge) beesten!
Het leuke is ook dat je van andere reizigers (okee vooral Hollanders) allemaal tips krijgt, en aangezien wij toch nog niks gepland hebben.. Vervolgens zijn wij dus naar een natuur reserve park gegaan, waar we op 30 meter van de zee ons tentje hebben opgezet :-) Kan erger!
We zijn helemaal into het low budget kamperen en hebben al op leuke plekjes gestaan. We proberen nu steeds een campground bij een hostel uit te zoeken, omdat je dan zeker bent van een koelkast en kookmogelijkheden (incl. potten en borden) We hebben nu al een keer of drie een soort van braai gegeten, alleen dan zwaar primitief: denk aan in het donker je groente snijden (met een mini zakmes) vervolgens met een plastic vork in t vlees prikken (vork gesmolten) of pannekoeken bakken in een pannetje, balancerend op t ons eigen houtvuurtje.. Maar leuk is het wel!
(Al zijn we blij dat we vanavond gewoon in t hostel kunnen eten)
Een aantal dagen later zijn we naar een Ostrichfarm geweest, waar je jonggeboren struisvogeltjes kon vasthouden (zo schattig :-)) en waar je ook op volwassen struisvogels kon rijden! Dat was echt hilarisch, ik had er nog nooit van gehoord maar er lopen een aantal van die beesten in een bak (hoe heet dat? Zoals paarden) en dan vangen ze er een en doen een zak over zijn hoofd (met een gat voor de snavel natuurlijk) waardoor die heel rustig wordt. Hij wordt dan naar een opstapplek gebracht waar je er op gaat zitten en dan trekken ze die zak eraf.. En dan gaat ie er als een malle vandoor! En dan maar zorgen dat je blijft zitten.. :D
Gister zijn we op een private tour door een wildpark, vlakbij het Addo national park (boven Port Elizabeth) geweest waarbij we echt alles hebben gezien wat we wilde.. Vlakbij de auto: zebra's, giraffen, leeuwen, neushoorns, nijlpaarden, apen, weet ik wat nog meer.. Echt een hele bijzondere dag!
Nou goed, we hebben nog veel meer gedaan maar Bas is aan het koken en mijn maag knort!
Dikke kus vanaf hier :-)


  • 19 Januari 2012 - 18:36

    Oma:

    Dag Rianne en Natuurlijk ook Sebas
    Fantastisch wat jullie allemaal beleven
    ,kunnen jullie nog hier in ons kikkerlandje wennen als je weer terug bent ?Geniet maar van alles wat op jullie pad komt ,fijn dat je er ons ook van laten genieten
    Nog heel fijne weken en kus van Oma

  • 19 Januari 2012 - 18:41

    Uncle Pet:

    Hoi Rianne. Gelukkig dit keer een kort verhaal :-D
    Komt goed uit want ik moet weg, maar heb het wel even vlot doorgelezen.
    Dat je in een paar regels ;-) zoveel kan vertellen zeg.
    Geniet maar veel!!

  • 20 Januari 2012 - 08:32

    T Croese:

    Lieve Rianne en Sebas

    Eindelijk op jullie site gekeken. sorry hoor, had ik eerder moeten doen.
    Wat leuk om alles te lezen. Wat jullie gezien hebben hebben wij het meeste ook van gezien. Niet de tafelberg, die was doorlopend in de wolken.
    Wat een mooie weg naar Kaap de goede hoop toe he? Al die bloeiende protea's ( suikerbossie) Wij zijn ook bovenop geweest.
    De weg langs de kust is ook heel mooi en wisselvallig.
    Wij zijn in Gansbaai geweest en hebben de walvissen zien springen.
    Het is een fascinerend land en jullie hebben nog een hoop te gaan. De Drakensbergen kan ik je aanbevelen en de Swartbergpas.
    Wat hebben de bergen een schitterende kleuren.
    Ik wens jullie heel veel plezier en nog vele mooie dingen om te zien.
    Hebben jullie ook op de struisvogel gezeten????Ik heb wel op de eieren gestaan.
    Heel veel liefs en dikke kus,ook van mijn man
    zr.Croese

  • 20 Januari 2012 - 14:14

    Rita Gijzen:

    Hoi Riannne en Bas, Ik heb ff wat gemist. Wist niet dat je weer weg was.Wij zijn ook ff weggeweest en onze comp.lag er uit.Heb nu ook je eerst verhaal gelezen. Geweldig weer.Geniet er nog maar van wij volgen je wel. groetjes Rita en Nico

  • 20 Januari 2012 - 16:09

    Lisa Gijzen:

    Gelukkig stuurt mijn moeder mij een mail als jullie een berichtje plaatsen. Ik ontvang namelijk geen automatisch bericht, ook al voer ik mijn emailadres in om op de hoogte gehouden te worden. Ik snap er niks van! Maar goed, ik vind het super weer om te lezen. Jullie doen ook maar! Ik geef jullie gelijk! Ik had je gezicht wel wilen zien toen je op die struisvogel er vandoor ging! Haha. Nou geniet!

  • 20 Januari 2012 - 19:08

    Jan:

    Bedankt voor de tips, we gaan nog tijd te kort komen. Groeten aan Spi. Try to make a picture dancing in the "Bloemfontein".

  • 23 Januari 2012 - 13:28

    Pap:

    Hoi jullie beiden,
    Oma verhuizen vind ik al een spannende bezigheid, maar dat stelt niets voor als ik jullie avonturen lees.
    Heb vandaag een ommetje gereden in de auto van Sebas. Vond ik ook al heel enerverend. Jullie doen wel ervaringen op die je nooit meer kwijtraakt! En wij zijn erbij, dankzij je schrijftalent.
    Geniet ervan en een knuf van
    Pap

  • 24 Januari 2012 - 13:49

    Jack, Anja, Lieke En:

    Hoi Rianne en sebastian,

    Beetje late reactie, maar we volgen jullie wel hoor!!
    Wat cool allemaal en wat beschrijf je het weer leuk Rianne. Ik zie het allemaal al voor me.
    Veel plezier nog!!

    groetjes, Jack, Anja, Lieke en Arko

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Actief sinds 24 Okt. 2009
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 34463

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 09 Februari 2012

Reizen door Zuid Afrika

24 November 2011 - 13 December 2011

Terug naar Mumbai

21 Januari 2010 - 19 Mei 2010

Indiaaa

08 Juli 2008 - 23 Augustus 2008

Broer opzoeken

Landen bezocht: